середа, 14 січня 2015 р.

Професія вчителя особлива, її не можна порівняти з іншими

Професія вчителя особлива, її не можна порівняти з іншими


«Складна робота вчителя : у його праці потрібне гаряче серце. Він керівник без претензії на владу, друг без панібратства, порадник без нотацій, вершина, куди піднімає він свого вихованця, щоб разом озирнути світ дитячими очима, розмірковувати по – філософському. Якої поваги гідна людина, що вміщує в собі душу дитини, підлітка, юнака!»
Чи важко навчати дітей? Дуже…, але й надзвичайно цікаво. Адже заняття в 45 хвилин є подією, багатою не лише навчанням, а й взаєморозвитком, взаєморозумінням, взаємоповагою. Вважаю, що навчання буде успішним тоді, коли кожен учень постійно буде відчувати корисність здобутих знань.
Ø    Розвиваю активну і творчу особистість шляхом розвитку креативності учня: надаю право вибору домашнього завдання, дозволяю пробувати і помилятися, хвалю за самостійність.
Ø    На уроках з практичного курсу правознавства в 9-му класі формую та розвиваю в учнів уміння і навички застосовувати здобуті знання в практичних ситуаціях. Навчальний матеріал подаю учням як проблему, а знання вони здобувають у результаті активної роботи : добору потрібної інформації, її аналізу з різних позицій, висунення гіпотез, формування висновків. Учні набувають та закріплюють навички самостійної роботи з нормативними матеріалами, виробляють вміння давати власну правову оцінку конкретних життєвих ситуацій, вчаться моделювати власну поведінку в межах права.
Ø    Використовуючи метод аналізу правових ситуацій виробляю в учнів такі вміння, як опрацьовувати правову інформацію, розробляти план дій, знаходити оптимальний варіант розв’язання , приймати правильне рішення, викладати власну думку в усній та письмовій формі, відстоювати та захищати її…                        
Ø    Крім цього формую навички критичного оцінювання різних думок, самоаналізу, само оцінювання та взаємооцінювання.
Ø    Метод аналізу правових ситуацій використовую на будь – якому етапі уроку – для мотивації, опанування нових знань, формування вмінь і навичок, узагальнення й перевірки знань учнів.
Ø    Забезпечую поповнення, поглиблення, уточнення й систематизацію знань.
Ø    Закріплюю і розвиваю вміння з умовою застосування їх на практиці.
Ø     Спонукаю до самостійної роботи.
Ø     Виховую відповідальність, працьовитість, сумлінність.
Ø    Систематично вимірюю якість знань кожного учня, виявляю його навчальні досягнення й визначаю індивідуальні потреби в навчанні.
Ø    Орієнтую учнів на чітке усвідомлення бажаного рівня навчальних досягнень.
Ø    Спонукаю учнів висловлювати своє розуміння ідей, а не відтворювати фрагменти певної інформації.
Ø    Навчаю розв’язувати проблеми й ухвалювати рішення, надаю учням можливість демонструвати свою здатність, обдумувати та знаходити відповідь на дискусійні питання.
Ø    Оцінюю сам процес навчання, тобто те, як учні працюють, а не лише результат роботи.
Ø    Оцінюю досягнення учнів, незалежно від того, значні вони чи скромні, якщо вони є результатом справжніх зусиль дитини.
Ø    Заохочую дітей допомагати один одному в роботі – завдяки цьому школярі самі навчаються впорядковують і структурують свої знання.
Ø    Надаю учням можливість замислитись над власним способом навчання, приділяю увагу емоціям, які в них виникають під час роботи і взаємостосунків з іншими учнями.
Ø    Допомагаю кожній дитині, створюю максимально сприятливі умови для розвитку і самореалізації. Легко це чи просто? Вважаю, якщо ти професіонал, то це й передбачає високий рівень виконання роботи.
Ø    Намагаюсь формувати такі ціннісні орієнтири,як «соціалізація», «духовність», «національна ментальність», «культура». Вважаю, що цей виховний аспект є необхідною умовою для розвитку творчої, активної особистості.

1.     Одним із стратегічних завдань реформування освіти в Україні, є формування освіченої, творчої особистості, становлення її фізичного і морального здоров’я. Це вимагає розроблення і наукового обґрунтування, змісту і методики організації навчального процесу. Тому сучасна педагогічна наука і практика зосередили увагу на пошуку таких технологій навчання, які б забезпечували всебічний розвиток особистості школяра, сприяли його самовираженню. Наслідком таких пошуків є нові технології навчання.

«Проклади шлях до розуму людини через її серце»

                               Ф. Честерфілд

Немає коментарів:

Дописати коментар